在參加完6/7的畢業典禮
終於~~~今天傳來好消息囉
我苦苦等候的第二篇paper終於accepted了
 


Dear Miss Chen, 

I am happy to inform your that your manuscript entitled "DXXXXX induces apoptosis by XXX releasing and XXX damage in human colorectal cancer HCT-116 cells"  is now acceptable for publication and has been forwarded to the publisher. From there you will receive proofs shortly. Thank you very much choosing Naunyn-Schmiedeberg Archives of Pharmacology for the publication of your work. I look forward to future submissions of interesting manuscripts from your laboratory.


想到這篇paper的命運,就覺得很坎坷
也是投這篇paper讓我了解自己大概不會選擇學術這條路
因為這是我第一篇paper,卻也是最波折的一篇
我的第二篇paper居然比這篇還要早accepted (第二篇超順的)
如果不是第一篇paper的經驗,我第二篇paper不會這麼快就抓對方向
我大概也不會了解投paper箇中甘苦,如人飲水,冷暖自知呀!

這篇paper不知道為什麼爹爹不疼姥姥不愛,投了快十家(或者超過十家)journal
終於遇到一個賞識的Editor~~~真的非常感激
加上我星期天也跑去拜拜~~~(芝山岩惠濟宮;改天寫一篇專文)
還有前幾天晚上作夢夢到paper accepted (跟第一篇情形一樣)
今天終於有好結果出來啦~~~
太開心了~~~
不過當務之急就是趕快把博士論文生出來,準備七月底的口試
這樣才是真正完成博士班的學業
所以現在...我要認真寫論文囉~~~
謝謝大家一路來的關心,我終於可以畢業啦!
arrow
arrow
    全站熱搜

    小獅仔 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()